Ditt larmsystem är i kontinuerlig kontakt med våra larmservrar, den kontakten övervakar vi varje timme. Om kontakten av någon anledning uteblir meddelar vi dig via sms, e-post och pushmeddelande. Under den tiden sker kontakten mellan ditt larmsystem och larmcentralen via vår backupdrift så att du alltid ska få rätt åtgärd snabbt om olyckan är framme.
Följande sker vid en driftstörning i ditt larmsystem
- Driftstörning inträffar och du meddelas via sms, e-post och pushmeddelande via appen.
- Larmsystemet går in i backupdrift.
- När driftstörningen är åtgärdad meddelas du att driften nu återigen sker den normala vägen på samma sätt via sms, e-post och pushmeddelanden.
De vanligaste orsakerna till att ditt larmsystem har tappat kontakten med våra larmservrar är att
- din centralenhet är placerad i ett område där den inte får GSM-täckning.
- en driftstörning har uppkommit hos den GSM-operatör som vi använder.
- en driftstörning har uppkommit i ditt larmsystem.
När ska du kontakta kundsupport
- Du får upprepade meddelanden om att ditt larmsystem har tappat kontakten med vår larmserver. Det kan bero på att vår GSM-operatör har begränsad täckning i ditt område.
- 12 timmar har gått sedan du fick meddelande om att ditt larmsystem har tappat kontakten med vår larmserver och du har inte fått meddelande om att kontakten är återupprättad.
- Du är osäker på vad som har orsakat driftstörningen.