När du ska ansluta dig till Alert Alarm App följer här en snabbguide om hur du kan ta dig igenom installationen.
För att appen ska fungera behöver du först ha anslutit din centralenhet med strömsladd och batteri.
När du har laddat ner appen och öppnar den för första gången får du frågan om du vill tillåta pushnotiser. För att du ska ta del av larmsystemets samtliga funktioner tillåter du detta.
Ange ditt Anläggningsnummer, detta hittar du på baksidan utav centralenheten. För att endast rätt person ska ha tillgång till ditt larmsystem via appen måste det mobilnummer du anger stämma överens med det mobilnummer som du har registrerat i våra system. Anges fel nummer kommer texten: ”Du saknar behörighet för att ansluta till detta larmsystem” upp. Kontakta då kundsupport.
När du har skickat SMS:et får du en engångskod som du verifierar din app med.
Ange det namn som du vill att larmsystemet ska ha. Ett tips är att använda ett namn som gör det lätt för alla app-användare att förstå var larmet finns. Exempelvis hemma, landet eller namnet på din gata.
App-koden används för att endast du som ägare av telefonen ska komma in i Appen och se ditt larmsystems status. Andra app-användare som du har godkänt ska kunna styra larmet kan ha individuella app-koder. Under pinkodsalternativ väljer du om app-koden ska vara fyrsiffrig eller sexsiffrig.
Det sista steget: Bjud in fler användare som du vill ska ha tillgång till ditt larmsystems app.
OBS! Har du redan bjudit in användare behöver du inte göra det på nytt, tryck i sådana fall på "Hoppa över och fortsätt".
Efter detta bör pushnotiserna åter synas i ditt system.
Hittade du inte svaret på din fråga eller vill ge oss feedback? Vänligen meddela oss genom att trycka här