Ditt larmsystem är i kontinuerlig kontakt med våra larmservrar, den kontakten övervakar vi varje timme. Om kontakten av någon anledning uteblir meddelar vi dig via sms, e-post och pushmeddelande. Under den tiden sker kontakten mellan ditt larmsystem och larmcentralen via vår backupdrift så att du alltid ska få rätt åtgärd snabbt om olyckan är framme.
Följande sker vid en driftstörning i ditt larmsystem
- Driftstörning inträffar och du meddelas via sms, e-post och pushmeddelande via appen.
- Larmsystemet går in i backupdrift.
- Vid ett larm kommer larmcentralen fortsätta att agera som vanligt men signalen når dem genom vår backupdrift.
- Du kommer inte kunna manövrera larmet via appen utan larmar på och av via din manöverenhet. - När driften åter är normal meddelas du på samma sätt via sms, e-post och pushmeddelande via appen. Du behöver inte vidta några ytterligare åtgärder och kan då återigen använda appen.
Några anledningar som kan orsaka att ditt larmsystem tappar kontakten med vår larmserver kan vara:
- din centralenhet är placerad i ett område där den inte får GSM-täckning
- en driftstörning har uppkommit hos den GSM-operatör som vi använder
- en driftstörning har uppkommit i ditt larmsystem
När ska du kontakta kundsupport
- Du har gjort din centralenhet strömlös genom att koppla bort batteriet och strömkabeln 10 sekunder, kopplat tillbaka batteri och strömkabel, men inte fått meddelande om att kontakten återupprättats inom 10 minuter.
- Du får upprepade meddelanden om att ditt larmsystem har tappat kontakten med vår larmserver. Det kan bero på att vår GSM-operatör har begränsad täckning i ditt område.
- 12 timmar har gått sedan du fick meddelande om att ditt larmsystem har tappat kontakten med vår larmserver och du har inte fått meddelande om att kontakten är återupprättad.
Tags: Uteblivet ping, No Ping, Ping