Följande meddelanden visas i Appen om kontakten mellan appen och våra system inte fungerar som det är tänkt.
Ingen status tillgänglig än
Larma av en gång via din manöverenhet för att ge appen tillgång till ditt larmsystem. Du kan larma av utan att först larma på, läs mer hur du larmar av här.
Väntar på status från larmsystemet
Detta beror på att appen inte har fått det svar som den förväntar sig när du har larmat av eller på - vanligen om fel larmkod har angetts. Är du hemma kan du larma av eller på via manöverenheten. Är du inte hemma behöver du vänta i ca 4 minuter innan appen slutar vänta på svaret och därefter larma på via appen igen.
Ingen kontakt med larmsystemet
Läs mer här
Ingen anslutning till servern eller ingen internatanslutning
Kontrollera att din telefon är ansluten till internet (wifi eller mobildata). Kontrollera också i din telefons inställningar så att appen tillåts använda mobildata
Du saknar behörighet
När du tecknade dig för larmet angav du ett telefonnummer som är larmsystemets huvudanvändare. Detta telefonnummer ska vara den förste att registrera sig för appen - om ett annat telefonnummer försöker registrera sig kommer detta felmeddelande.
I samband med att huvudanvändaren har registrerat sig för appen kan han bjuda in andra app-användare, läs mer.
Återansluter till larmsystemet
Detta beror oftast på att du har en begränsning på dataanvändningen på din telefon.
Oftast uppkommer detta meddelande om du gör något annat med din telefon under den tid som du är inne i Alert Alarm App t.ex. talar i telefon.
Efter att du lagt på samtalet så kommer Appen att återansluta
Anropet tog för lång tid
Detta beror oftast på att larmsystemet just nu håller på med en uppdatering, avvakta en stund och försök på nytt
Kontakta kundsupport om dina problem kvarstår.
Hittade du inte svaret på din fråga eller vill ge oss feedback? Vänligen meddela oss genom att trycka här