Följande meddelanden visas i Appen om kontakten mellan appen och våra system inte fungerar som det är tänkt.
Ingen status tillgänglig än
Larma av en gång via din manöverenhet för att ge appen tillgång till ditt larmsystem. Du kan larma av utan att först larma på, läs mer hur du larmar av här.
Väntar på status från larmsystemet
Detta beror på att appen inte har fått det svar som den förväntar sig när du har larmat av eller på - vanligen om fel larmkod har angetts. Är du hemma kan du larma av eller på via manöverenheten. Är du inte hemma behöver du vänta i ca 4 minuter innan appen slutar vänta på svaret och därefter larma på via appen igen.
Ingen kontakt med larmsystemet
Läs mer här
Ingen anslutning till servern eller ingen internatanslutning
Kontrollera att din telefon är ansluten till internet (wifi eller mobildata). Kontrollera också i din telefons inställningar så att appen tillåts använda mobildata
Du saknar behörighet
När du tecknade dig för larmet angav du ett telefonnummer som är larmsystemets huvudanvändare. Detta telefonnummer ska vara den förste att registrera sig för appen - om ett annat telefonnummer försöker registrera sig kommer detta felmeddelande.
I samband med att huvudanvändaren har registrerat sig för appen kan han bjuda in andra app-användare, läs mer.
Återansluter till larmsystemet
Detta beror oftast på att du har en begränsning på dataanvändningen på din telefon.
Oftast uppkommer detta meddelande om du gör något annat med din telefon under den tid som du är inne i Alert Alarm App t.ex. talar i telefon.
Efter att du lagt på samtalet så kommer Appen att återansluta
Anropet tog för lång tid
Detta beror oftast på att larmsystemet just nu håller på med en uppdatering, avvakta en stund och försök på nytt
Fjärrkontroll Fel 0 / Fel 0
Detta beror på att koden som du matat in i Appen är felaktig. Gissningsvis kan du ha använt manöverpanelens kod och inte centralenhetens huvudanvändarkod.
När du larmar på via appen anger du en larmkod. Denna larmkod måste stämma överens med den larmkod du har angett i centralenheten. Du kan kontrollera din larmkod genom att på centralenheten trycka: Off + kod. Den svarar "fel" om det är fel kod. Testa då 0000 för att se ifall kunden faktiskt bytt kod. Skulle problemet kvarstå kan du även testa att skriva in andra alternativa koder på centralenheten.
Fjärrkontroll Fel 1 / Fel -1
Om detta meddelande kommer upp innebär det att tiden i din centralenhet och din App inte stämmer överens. Detta kan åtgärdas genom att göra en omstart av er centralenhet
Kvarstår problemet behöver du kontakta kundsupporten.
Fjärrkontroll Fel 6 / Fel 6
Om du får detta meddelande kan det innebära att din centralenhet har en äldre typ av mjukvara som behöver uppdateras. Detta kan åtgärdas genom att starta om din centralenhet.
Kvarstår felmeddelandet kontakta kundsupport.
Hittade du inte svaret på din fråga eller vill ge oss feedback? Vänligen meddela oss genom att trycka här