Centralenheten drivs av en strömsladd och ett uppladdningsbart batteri. Det uppladdningsbara batteriet har full kapacitet i åtminstone fem år och driver ditt larmsystem i minst 12 timmar vid ett strömavbrott.
När centralenhetens batteri har tappat kapacitet och behöver bytas informerar vi dig via sms, e-post och pushnotis med en uppmaning att du ska ta kontakt med oss.
SMS och e-post skickas till en huvudanvändare
Pushnotis skickas till alla app-användare
Några orsaker till att centralenheten varnar om låg eller ingen laddning
- Du har haft ett strömavbrott som helt eller delvis har laddat ur batteriet. När strömmen är tillbaka kommer batteriet automatiskt att laddas upp.
- Din strömkabel är inte korrekt ansluten och ditt batteri har därför helt eller delvis laddats ur. När strömkabelen åter är ansluten kommer batteriet att laddas upp.
- Centralenhetens batteri är inte anslutet, ca 20 sekunder in i den här filmen ser du hur du kontrollerar detta.
- Larmsystemet är över fem år gammalt, kontakta kundsupport för att beställa ett nytt batteri..