Lysdiodernas betydelse
Centralenhetens lysdiod ger dig information om larmsystemets status i realtid. De olika färgerna finns för att visa vad som händer eller vad som behöver justeras.
Om dioden ger ett fast sken:
Grönt - Centralenheten strömförsörjs av strömkabeln, har kontakt med internet och har godkänd GSM-täckning.
Gult - Centralenheten strömförsörjs av det uppladdningsbara batteriet, har kontakt med internet och har godkänd GSM-täckning.
1. Säkerställ att strömkabeln sitter ordentligt ansluten i centralenhetens utgång märkt POWER samt i ett fungerande el-uttag.
2. Om det gula blinkandet fortsätter trots detta, testa att starta om centralenheten via dess resetknapp.
3. Skulle det gula blinkandet kvarstå efter omstart, kontakta teknisk support.
Rött - Centralenheten har inte startat upp på rätt sätt.
1. Tryck in resetknappen och försök igen.
2. Om problemet kvarstår efter detta, kontakta teknisk support.
Vitt- Centralenheten hämtar information från olika larmservrar.
Om dioden blinkar med olika färger:Grönt och blått - Centralenheten strömförsörjs av strömkabel men saknar kontakt med internet. (Har man valt att inte koppla centralenheten till en router är detta hur den kommer blinka som standard).
1. Säkerställ att nätverkskabeln sitter i centralenhetens utgång märkt INTERNET och andra änden i en utgång i din router märkt LAN eller ethernet.
2. Om kopplingen stämmer; testa en annan utgång i din router märkt LAN eller ethernet.
3. Om detta inte hjälper, starta om centralenheten via dess resetknapp.
4. Om det blå blinkandet kvarstår trots ovan steg, kontakta teknisk support.
Grönt och lila - Centralenheten strömförsörjs av strömkabel men har svag eller ingen GSM-täckning.
1. Om det lila blinkandet fortsatt mer än 12 timmar, testa att omplacera centralenheten och starta om via dess resetknapp.
2. Skulle det lila blinkandet kvarstå efter omplacering, kontakta teknisk support.
Grönt, blått och lila - Centralenheten strömförsörjs av strömkabel men saknar kontakt med internet och har svag eller ingen GSM-täckning. (Har man valt att inte koppla centralenheten till en router kan man bortse från det blå blinkandet, hoppa då direkt till steg 5).
1. Säkerställ att nätverkskabeln sitter i centralenhetens utgång märkt INTERNET och andra änden i en utgång i din router märkt LAN eller ethernet.
2. Om kopplingen stämmer; testa en annan utgång i din router märkt LAN eller ethernet.
3. Om detta inte hjälper, starta om centralenheten via dess resetknapp.
4. Om det blå blinkandet kvarstår trots ovan steg, kontakta teknisk support.
5. Om det lila blinkandet fortsatt mer än 12 timmar, testa att omplacera centralenheten och starta om via dess resetknapp.
6. Skulle det lila blinkandet kvarstå efter omplacering, kontakta teknisk support.
Gult och blått - Centralenheten strömförsörjs av det uppladdningsbara batteriet och saknar kontakt med internet. (Har man valt att inte koppla centralenheten till en router kan man bortse från det blå blinkandet, ignorera då steg 4-7).
1. Säkerställ att strömkabeln sitter ordentligt ansluten i centralenhetens utgång märkt POWER samt i ett fungerande el-uttag.
2. Om det gula blinkandet fortsätter trots detta, testa att starta om centralenheten via dess resetknapp.
3. Skulle det gula blinkandet kvarstå efter omstart, kontakta teknisk support.
4. Säkerställ att nätverkskabeln sitter i centralenhetens utgång märkt INTERNET och andra änden i en utgång i din router märkt LAN eller ethernet.
5. Om kopplingen stämmer; testa en annan utgång i din router märkt LAN eller ethernet.
6. Om detta inte hjälper, starta om centralenheten via dess resetknapp.
7. Om det blå blinkandet kvarstår trots ovan steg, kontakta teknisk support.
Gult och lila - Centralenheten strömförsörjs av det uppladdningsbara batteriet och har svag (eller ingen) GSM-täckning.
1. Säkerställ att strömkabeln sitter ordentligt ansluten i centralenhetens utgång märkt POWER samt i ett fungerande el-uttag.
2. Om det gula blinkandet fortsätter trots detta, testa att starta om centralenheten via dess resetknapp.
3. Skulle det gula blinkandet kvarstå efter omstart, kontakta teknisk support.
4. Om det lila blinkandet fortsatt mer än 12 timmar, testa att omplacera centralenheten och starta om via dess resetknapp.
5. Skulle det lila blinkandet kvarstå efter omplacering, kontakta teknisk support.
Gult, blått och lila - Centralenheten strömförsörjs av det uppladdningsbara batteriet men saknar kontakt med internet och har svag eller ingen GSM-täckning. (Har man valt att inte koppla centralenheten till en router kan man bortse från det blå blinkandet, ignorera då steg 4-7).
1. Säkerställ att strömkabeln sitter ordentligt ansluten i centralenhetens utgång märkt POWER samt i ett fungerande el-uttag.
2. Om det gula blinkandet fortsätter trots detta, testa att starta om centralenheten via dess resetknapp.
3. Skulle det gula blinkandet kvarstå efter omstart, kontakta teknisk support.
4. Säkerställ att nätverkskabeln sitter i centralenhetens utgång märkt INTERNET och andra änden i en utgång i din router märkt LAN eller ethernet.
5. Om kopplingen stämmer; testa en annan utgång i din router märkt LAN eller ethernet.
6. Om detta inte hjälper, starta om centralenheten via dess resetknapp.
7. Om det blå blinkandet kvarstår trots ovan steg, kontakta teknisk support.
8. Om det lila blinkandet fortsatt mer än 12 timmar, testa att omplacera centralenheten och starta om via dess resetknapp.
9. Skulle det lila blinkandet kvarstå efter omplacering, kontakta teknisk support.
Grönt och rött - Centralenheten strömförsörjs av det uppladdningsbara batteriet och är tillkopplad på Borta-läge.
Grönt och gult - Centralenheten strömförsörjs av det uppladdningsbara batteriet och är tillkopplad på Hemma-läge.
Hittade du inte svaret på din fråga eller vill ge oss feedback? Vänligen meddela oss genom att trycka här