I samband med att du skickar in ditt avtal till oss med dina kontaktuppgifter kommer dina larmdekaler skickas ut till dig.
Var hittar jag mitt anläggningsnummer?
Ditt anläggningsnummer hittar du på baksidan av din centralenhet. Tidigare kallade vi anläggningsnummer för larmnummer.
Hur fyller jag i mitt avtal?
Högst upp i högra hörnet på avtalet ska du fylla i ditt anläggningsnummer. Det finner du på baksidan av din centralenhet. Du ska sedan fylla i dina kontaktpersoner och ditt kodord. Kontaktpersonerna är de som kommer bli uppringda vid eventuellt larm. Kodordet behövs för att larmcentralen ska säkerställa att dom talar med en behörig person vid eventuellt larm. Tänk på att det är viktigt att skicka in ditt ifyllda avtal så snart som möjligt så att larmcentralen vet vilka kontaktpersoner dom ska ringa vid eventuellt larm.
Hur kan jag betala fakturan?
Du kan välja att betala dina månadsfakturor via pappersfaktura, autogiro eller få en PDF-faktura mailad till dig.
Varför har min första faktura ett annat belopp än avtalat?
Första fakturan som skickas till dig avser oftast en längre/kortare period än exakt månad. Detta gör att beloppet antingen kan vara högre/lägre än överenskommet vid just första fakturatillfället. Läs mer här
Hur kommer jag igång med min app?
Läs om hur du kommer igång med Alert Alarm App här
Nu har jag monterat mitt hemlarm, hur vet jag att det fungerar?
När du har monterat och med ett provlarm driftsatt ditt hemlarm kan du göra några tester för att lära dig mer om hur det fungerar. Läs mer här
Jag ska flytta. Hur gör jag med larmet?
Du tar enkelt med dig ditt larmsystem till din nya bostad. Var noggrann att informera oss om din nya adress. Du kan också överlåta larmet och avtalet till den nya ägaren av bostaden.