Ett automatiskt funktionsprov på en av dina trådlösa enheter har misslyckats. Under enheter i Alert Alarm app ser du vilken enhet som har rapporterat felet. Läs mer här
Har du frågor om hur du underhåller ditt larmsystem. Läs mer här
Om du fått ett funktionsfel eller batterifel på en enhet och vill felsöka detta kan du läsa mer om det här
Ditt larmsystem är i kontinuerlig kontakt med våra larmservrar, den kontakten övervakar vi varje timme. Om kontakten av någon anledning uteblir meddelar vi dig via sms, e-post och pushmeddelande. Under den tiden sker kontakten mellan ditt larmsystem och larmcentralen via vår backupdrift så att du alltid ska få rätt åtgärd snabbt om olyckan är framme. Läs mer om det här
Vi rekommenderar att batterierna byts en gång per år i de trådlösa enheterna. Batterier beställs via Alert Alarm app.
Om du behöver uppdatera dina kontaktuppgifter behöver du endast kontakta Alert Alarms kundsupport. telefon 0771-760303 eller kundsupport@alertalarm.se.
Om du vill komma i kontakt med oss angående frågor kring ditt avtal rekommenderar vi att kontakta vår Avtalsavdelning, du når dem på 013-317 716.
Filmer
Så startar du om din centralenhet v1
Så resertar du din centralenhet v2
Så kopplar du ur batteriet ur din centralenhet v2
Så tar du bort fästet från rörelsedetektorn
Så byter du batteriet på rörelsedetektorn
Så byter du batteriet på läckagedetektorn
Så byter du batteriet på manöverenheten
Så byter du batteriet på rökdetektorn
Så byter du batteriet på dörr- och fönsterdetektorn